2011. október 1., szombat

Almás-diós csiga

Ezt az almás csigát abból a megfontolásból sütöttem, hogy foglalta a helyet a
hűtőben a tál, amiben a reszelt alma foglalt helyet. Mivel nagyon lágy lett a tésztám, ezért úgy döntöttem, hogy megpróbálom csigának elkésziteni.

Ez egy egyszerű pite tészta, lásd almáspiténél.

A töltelék abban különbözik, hogy 10 dkg darált diót, és jó 15 dkg kekszmorzsával kevertem össze, mivel ez az alma nem volt megdinsztelve, csak cukrosan eltéve a hűtőbe. Egy teáskanál fahéjat is belekevertem.

Nagy négyszögalakra kinyujtottam a tésztát, megszórtam reszelt dió- és kekszmorzsa keverékével, arra rá az almatöltelék.

Feltekertem mint a beiglit, és tortaformájú kuglófsütőbe helyeztem. Egy kicsit rövidebb lett és nem egészen ért körbe, de a sütés végére találkozott a két vége.
Legközelebb,"haa"készítek, megdinsztelem az almát, mert így eléggé szálas maradt az alma, ami persze nem vette el a jó ízét,de a héja miatt ropogós maradt.
160 fokos előmelegített sütőben 70 percig sütöttem, de sütés befejezése előtt 10 perccel 190 fokra emeltem a fokot, hogy jól átsüljön, mert elég vastag lett a tekercs.
Alma mennyiséget nem tudok mondani, mert jó nagy adag volt, azért lett olyan jó kis duci a formában a tészta. A lényeg a jól átsütés és az alma legyen megdinsztelve!!!
Elfelejtettem megemliteni, hogy vanilíáscukros tejföllel kentem meg a tetejét, és elfelejtettem megszúrkálni, ami fontos lett volna, de majd legközelebb. Úgy borítottam ki a formából, hogy a torta alja legyen a teteje, mert igy látszik a forma mintája és a tésztán a dió.
Posted by Picasa

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lehetett, az almás diós sütik nagyon fincsik. Az unokáidnak biztos nagyon ízlett:)

    VálaszTörlés
  2. Trollanyu, sajnos az unokáim nem ettek még belőle, mert ezen a hétvégén nincsenek,családi hétvégét tartanak.De talán még jut nekik, ha benéznek:):):)

    Petra, tényleg finom lett, mivel még reggelire is azt ettem, jó pohár tejjel.

    VálaszTörlés