2011. október 14., péntek

Sárgarépás cukkinitorta

Ma elkészítettem ezt a finom és igen ízletes sárgarépás-cukkinis tortát.

Holnap jönnek az unokáim és szeretném őket meglepni, de nem mondhatom meg, hogy sárgarépa és cukkini, mert akkor nem eszik meg, hanem azt mondom, ennél finomabb mundulatortát még nem ettetek. Persze, ha megdicsérik, hogy milyen finom, majd elárulom az igazat, addig nem szabad!!!!!

A tortámból hiányzik a cukkini zöld színe, mert meghámoztam, ugyanis nem szerettem volna lakkozott mérget a süteményembe!!!
A kertből leszedett cukkini, soha nem fénylik úgy mint amit az üzletekben lehet kapni, de sajnos a kerti már elfogyott!!

Hozzávalók:

20-20 dkg cukkini és sárgarépa
25 dkg vaj
5 egész tojás
25 dkg cukor
2 zacskó vaníliás cukor
csipetnyi só
23 dkg liszt/finom lisztet használtam
8 dkg étkezési keményítő
5 dkg darált mogyoró / nekem mandulám volt
1 zacskó sütőpor
1 dl tejszín

Cukormázhoz: 25 dkg porcukor, 2 evőkanál citromlé /én egész citromlevet
használtam, mert nagyon sürű volt a cukor, és 2 evőkanál
forróvizet, /a recept még ír 1 evőkanál natúr pisztáciát,
cukorvirágot és marcipánrépákat/ mivel csak mandulám volt azt használtam, és zselécukrot, de sajnos nem volt zöld.

Elkészítés:

1. A tojásokat a kétféle cukorral és a sóval krémesre kikeverjük. A lisztet a keményítővel, a mogyoróval és a sütőporral elvegyítjük,
majd a tejszínnel és a megolvasztott vajjal váltogatva a tojáskrémhez adjuk. A massza egyik felébe beleforgatjuk a durvára lereszelt
sárgarépát, a másikba a durvára lereszelt cukkinit.

2. A kétféle tésztát váltogatva, evőkanalanként sütőpapírral kibélelt 26 cm-es kapcsos tortaformába halmozzuk. /Középről indulunk,
és a masszát nem simítjuk le, hanem többször összerázzuk./ Előmelegített sütőben, 175 fokon 60-70 percig sütjük.
A sütési idő felénél letakarhatjuk. Rácsra állítva hűlni hagyjuk. A sütemény alja került felülre, a teteje alul szépen pirosra van sütve, ami nem látszik.

3. A porcukorból, a citromléből és 2 evőkanál vízből kikevert mázzal a tortát bevonjuk. Oldalát a finomra összevágott pisztáciával,
tetejét porcukorral meghintjük. A porcukrot elhagytam, mert a cukormáztól nagyon édes. Tetszés szerint lehet díszíteni. Mandulapelyhet megpirítottam és azzal díszítettem a torta tetejét.

Elkészítési idő: kb. 90 perc, kb 1590 kj /380 kcal/ szelet.

Nekem világosabb lett a tészta,mert a cukkini zöld héja hiányzik. Sokat számít a látvány miatt is. Az üres tányér mutatja, hogy nagyon finom lett:))
Posted by Picasa

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Akár csak az én gyerekeim, nem is szabad elmondani nekik, mert meg sem kóstolják. Majd csak a végén, igaz akkor is kiakadnak, de belátják, hogy finom. :)))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó kombináció:) Ez nálam is be szokott jönni, ha előre megmondom, mi van benne, akkor nem eszik meg:)

    VálaszTörlés
  3. Csilla!
    Trollanyu!

    Most itt vannak az unokáim, és a szülei nagyon örültek a zöldséges tortának, na.... de a gyerekek már nem igazán. A Viktor unokám rögtön kiszúrta, hogy sárgarépa van benne, és nem tagadhattam le - gondoltam, azt mondom narancs -
    megérezte, pedig nagyon finom édes süti. Júlia viszont utálja amiben sárgarépa van, ahogy a Viktor megjegyzését meghallotta, már kész volt teljes erőből, - de udvariasan - tiltakozni, így csak annyit kértem, hogy kóstolja meg, ha nem megy ne egye. Hát mind a két gyermek felét lenyögte, és annyi:(( Nekünk felnőtteknek nagyon ízlett, már az is valami, még sem olyan kudarc:):):) Az is kiderült, hogy Júlia a mandulát is utálta a tetején, neki le kellett kotorni:(

    VálaszTörlés