2012. április 13., péntek

Húsvéti kalácsom

Ez egy különleges fonat - "egyedi"!:)
Ilyet senki nem tud.............



háát a fonatom nem látszik, mert oldalra esik......
a végét nem tudtam szépen eldolgozni, de sütés közben összenőtt
naaa, ez is "egyedi"
 Hozzávalók:


50 dkg liszt
1 zacskó élesztőpor, vagy 3 dkg nyers élesztő
5 dkg olvasztott vaj, vagy margarin
2 egész tojás/ 1 egész a tésztába, a másik a tetejére/ ez a recept
1 citrom reszelt héja/nem tettem bele, mert nem bio
5 dkg porcukor
1 zacskó vaníliás cukor
2,5 dl tej
csipet só
tetejét langyos cukros-vajas tejjel kentem le/nem tojással 






Elkészítés:/kelesztéssel együtt 2 óra/


1. A lisztet a robotgép táljába öntöttem, az élesztőt fél deci langyos cukros tejben megfuttattam,
    hozzáadtam az egy tojást, cukrot csipet sót, vaníliás cukrot,  és a tejet. Mikor a robotgép 
    dagasztó spirálja összedolgozta, hozzá öntöttem apránként az olvasztott vajat.


2. Simára dolgozta a gép, úgy hogy már kis buborékok is látszottak.


3. Akkor megfelelő az állaga, ha a felülete hólyagos és a tészta az edény falától elválik.
    Letakarva meleg helyen 45 percig kelesztettem. Egy kicsit túlkelt, de deszkán egy kicsit 
    átgyúrtam, 3 felé osztottam, és hagytam a három bucit egy kicsit kelni, majd kinyújtottam és
    rudakat sodortam belőlük.  Fonatot készítettem, ami persze nem a legtökéletesebb, de nagyon  
    jó formája lett mire megsült. Szóval, a fonatkészítés után hagytam fél órát kelni, majd , 
    megkentem langyos cukros-vajas tejjel.
    Előmelegített 190 fokos sütőben szép pirosra sütöttem. Kb.  35-40 perc. Kicsit erős volt a 190 
    fok, a vége felé le kellett vennem 180 fokra, hogy a közepe is jól átsüljön. 
A végeredmény a fontos, mivel az unokáim azt mondták ilyen finom kalácsot még nem ettek.
Ezúttal sűrűbben fogok készíteni a gyerekeknek is.


A gépem most megint rosszalkodik, megszenvedtem míg ezt a receptet leírtam, de SIKERÜLT!!!!


Ez a recept a kakaós csigámnál is megtalálható!


Ezek a nagy  hézagok is a gépem különbejáratú tevékenysége!



4 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon tetszik:) Ha egyedi, annál jobb, ilyet más nem tud sütni, csak te:)A belseje is szép foszlós lett és fő, hogy az unokáknak ízlett:) Szép hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés
  2. trollanyu!

    Petra! Köszönöm nektek, persze én csak humornak szántam, hogy "ilyet" senki nem tud.
    de örülök, hogy ha úgy látjátok, hogy jó lett. Szép hétvégét kívánok én is:):)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gépem ekkora közöket csinált, nem én különítettem el a két nevet.Bocs.

      Törlés