2012. december 15., szombat

Almás pite

Az örökzöld almás pite:)
Félkiló lisztből, 1 cs sütőporból, 25 dkg margarinból, 15 dkg porcukorból, csipet sóból, kb. 2 dl tejfölből tésztát gyúrtam.

Gyúrás előtt, kb. 1 kg almám volt, meghámoztam, lereszeltem és megfelelő mennyiségű cukorral dinszteltem  ízlés szerint fahéjjal ízesítettem.  
Amíg a tésztát összeállítottam , az alma kihűlt hideg vízfürdőben.
A tésztát két részre osztottam az egyiket kinyújtottam, tepsibe helyeztem, beterítettem az almával, kinyújtottam a másik felét, az alma tetejére tettem. Vaníliás cukorral elkevert tejföllel megkentem, villával megszurkáltam és előmelegített sütőben 180 fokon pirosra sütöttem. Kicsi tepsit használtam, ezért lett olyan magas a tésztája. De isteni finom volt:))


2 megjegyzés:

  1. Tényleg örökzöld, nagyon szép lett:) Anyukámat juttatad eszembe, ő sok ilyen pitét sütött, én ritkán készítek, pedig nagyon finom:)

    VálaszTörlés
  2. trollanyu! Köszönöm! Nálunk pl. a gyerekek - fiaim, unokáim - soha nem unják enni.

    VálaszTörlés