2013. április 26., péntek

Karfiol rakottas

 
 Ételízesítős  vízben feltettem külön-külön főzni 60 dkg mirelit karfiolt (de jobb frissből készíteni) , 80 dkg burgonyát karikára vágva. Mikor mind a kettő megpuhult leszűrtem, és amíg hűltek elkészítettem a besamel mártást: 5 dkg vaj, 5 dkg liszt, 6-7 dl tej, szerecsendió, só bors, majd lezártam a lángot és hozzáadtam 1 rúd medvesajtot (natúr) és 10 dkg reszelt sajtot (trapista), így lett egy jó kis sajtmártásom.  
Félre tettem hűlni, addig elkészítettem a tölteléket:

 25 dkg túrót, 2 dl tejföllel, 2 egész tojással, 1 cs.petrussal alaposan összekevertem. Belekevertem a karfiolt.  (A túrót is meglehet sózni, de vegyük figyelembe, hogy ételízesítősben főztünk.)  A sajtmártás felét belekevertem a túrós masszába. 22x32cm-es tepsit vastagon kivajaztam, és leraktam a burgonyával, arra öntöttem a túrós-sajtos masszát, majd a maradék besamelt a tetejére simítottam. Kihagytam, hogy a vajazott tepsit megszórjuk zsemlemorzsával, ugyanis  én elfelejtettem.
Előmelegített 180 fokos sütőben /alsó-felső/ szép pirosra sütöttem, ez  kb. 1 óra. 
A fényképek nem olyan tökéletesek, mert esti lámpánál mobiltelefonnal készültek!



4 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem az ilyen egytálételeket. Finom lehet a sajtos besamellel! Vittem is a receptet:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Mi is nagyon szeretjük, olyan sűrűn nem készül, nehogy ráunjunk.:-)

      Törlés
  2. Szia! Szeretnék Neked egy díjat adni. Nézz be hozzám légyszives! További szép hétvégét! :)

    VálaszTörlés
  3. Csilla köszönöm hogy gondoltál rám! Megyek és benézek:-))

    VálaszTörlés