2013. április 11., csütörtök

Lencsefőzelék húsgombóccal

Megkívántuk a lencsét, és hogy a köret ne fasírt legyen, rizses gombócot készítettem hozzá.
Kb. 20-25 dkg lencse, 2 babérlevél, ételízesítő, vöröshagyma, pirospaprika, liszt, zsiradék.
Töltelékhez:
40 dkg sertés darált hús
egy jó marék rizs
ételízesítő, bors,
2 egész tojás
1 cs. petruska

A vöröshagymát apró kockára vágva, a babérlevéllel és az ételízesítővel forró vízben előfőztem. A lencsét válogatás mosás után (nem áztattam) az előfőzött hagymás fűszeres lébe téve puhára főztem.  A zsiradékból,lisztből, pirospaprikából rántást készítettem, besűrítettem vele a lencsét.
A töltelékhez a hozzávalókat összegyúrtam, kis gombócokat formázva ételízesítős vízben kb. 20-25 percig főztem, majd leszűrtem. Lencsével tálaltam. 

gombóc megfőzve,bármilyen főzelékhez, mártáshoz felhasználható
Jó étvágyat!:-)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretjük a lencsét mi is, nagyon jól néz kis a húsgombóccal, jó ötlet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! bár én a lencselevest jobban szeretem jól bezöldségelve, de a család a főzelékért jobban oda van.:)

      Törlés